poniedziałek, 29 lipca 2013

Rezerwat przyrody Ptasi Raj

Rezerwat przyrody Ptasi Raj zlokalizowany jest na wyspie Sobieszewskiej. Dojazd na wyspę z Gdańska możliwy jest autobusem linii 112. Trasa wiedzie przez dość monotonne tereny poprzemysłowe. Jedyną atrakcją w trakcie jazdy autobusem może być możliwość zobaczenia z bliska instalacji Rafinerii Gdańskiej, które autobus mija po drodze.

Widok na morze z lasu znajdującego się w rezerwacie Ptasi Raj na wyspie Sobieszewskiej.


Ze względu na fakt że trafiłem na dzień konserwacji mostu prowadzącego na wyspę Sobieszewską byłem zmuszony do wyjścia z autobusu tuż przed mostem i pokonania przeprawy na piechotę. Za mostem postanowiłem nie czekać na autobus komunikacji zastępczej za linię 112 i udać się do rezerwatu pieszo. Po drodze znajduje się stacja ornitologiczna PAN, mieszcząca muzeum zoologi. Trasa w rezerwacie Ptasi Raj przebiega przez cypel na którym znajdują się dwie wieże widokowe, umożliwiające obserwację ptaków. Podczas swojej wizyty ominąłem wieże i skierowałem się na malowniczą plażę, na którą wychodzi się bezpośrednio z lasu. Kolorem czarnym zaznaczyłem przebytą trasę:





Zdjęcia z wypadu:






















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz