poniedziałek, 29 lipca 2013

Szlak Fortyfikacji Nadmorskich

Dziś miałem zamiar udać się na długi spacer oraz wykonać mnóstwo ciekawych zdjęć dzikich zwierząt. Nie udało się. Z reguły w lesie udaje mi się nadepnąć na żmije zygzakowatą, trafić do jamy niedźwiedzia czy wpaść pod stado galopujących dzików. Niestety, zapomniałem że mamy niedzielę i wszystkie zwierzęta leśne mają wolne, tak więc  nie spotkałem żadnych istot żywych. Na otarcie łez trochę archiwalnego materiału z czerwca 2012 roku.

Wraz z Naukowym Kołem Historyków Uniwersytetu Gdańskiego udaliśmy się na Szlak Fortyfikacji Nadmorskich.   O szlaku wspominałem zresztą w moim pierwszym wpisie:Wieże 25. BAS. Oficjalny szlak w swojej trasie wież nie zawiera.  Trasa wiedzie od dawnych pól irygacyjnych z okresu Wolnego Miasta, znajdujących się w Gdańskiej dzielnicy Stogi, wzdłuż umocnień brzegowych w stronę ujścia Wisły Śmiałej obok Górek Zachodnich.  Budowle obronne pochodzą z różnych okresów, począwszy od I wojny światowej po te wznoszone już po “wyzwoleniu”. Szlak jest oznaczony przez PTTK,umieszczono na nim wiele tablic informacyjnych, niestety są one stopniowo coraz bardziej dewastowane. Poniżej kilka zdjęć poglądowych:











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz